Γιατί οι τροφές πλούσιες σε ω-3 λιπαρά οξέα βελτιώνουν την ποιότητα ύπνου των παιδιών;

Η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής με ιχθυέλαια ή η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε λιπαρά, θα μπορούσαν να βελτιώσουν αισθητά την ποιότητα του ύπνου στα παιδιά, υποστηρίζει μια νέα έρευνα.


Η ενίσχυση των επιπέδων των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων που βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια, βοήθησε τα παιδιά να κοιμούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και να ξυπνούν λιγότερες φορές μέσα στη νύχτα, όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα της μελέτης.


Ειδικότερα, ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης χορήγησαν στα παιδιά που αντιμετώπιζαν προβλήματα ύπνου, συμπληρώματα διατροφής από φύκια, για διάστημα τεσσάρων μηνών.


Οι ερευνητές μελέτησαν τις περιπτώσεις 352 παιδιών ηλικίας από 7 έως 9 ετών, τα οποία πάσχισαν για να αναβαθμίσουν τις σχολικές τους επιδόσεις. Αντίστοιχα, οι γονείς συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο έδειξε ότι 4 στα 10 παιδιά υπέφεραν από τακτικές διαταραχές του ύπνου .


Στη συνέχεια, οι ερευνητές τοποθέτησαν αισθητήρες στους καρπούς 43 παιδιών που είχαν τις μεγαλύτερες διαταραχές ύπνου και παρακολούθησαν τις κινήσεις τους στο κρεβάτι για περισσότερες από πέντε νύκτες.


Από την παρακολούθηση διαπιστώθηκε, ότι στα παιδιά που λάμβαναν καθημερινά το συμπλήρωμα φυκιών, η διάρκεια του ύπνου τους είχε αυξηθεί κατά 58 λεπτά, ενώ εμφάνισαν επτά λιγότερα επεισόδια διαταραχής του ύπνου, σε σύγκριση με τα παιδιά που είχαν λάβει εικονικό συμπλήρωμα λιπαρών οξέων.


Σε προηγούμενη έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης είχε προκύψει ότι τα χαμηλά επίπεδα των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων στο αίμα των παιδιών , συνδεόταν με την ελλειμματική συγκέντρωση των παιδιών στην παρακολούθηση των σχολικών μαθημάτων.

Έρη Τσάκωνα

Ομάδα Σύνταξης
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 12/3/2014 6:00:45 μμ